Trotineta electrică „stil PlayStation” face furori

Pe numele ei Honda Motocompacto, trotineta electrică, lansată anul trecut, încă atrage privirile celor care o zăresc pe strada. Asta deoarece se aseamănă foarte tare cu o servietă, ba chiar are un look care ne amintește de consola PlayStation.

Cu mai bine de 40 de ani în urmă, Honda a încercat să abordeze problema congestionării traficului din Tokyo cu scooter-ul pliabil Motocompo. Ideea era să parchezi într-o parcare la câțiva kilometri de locul de muncă, să desfășori micul vehicul cu două roți și să conduci restul drumului. Pare genial, mai ales în zonele urbane aglomerate din Japonia. Honda a proiectat chiar și un compartiment special în portbagajul hatchback-ului său contemporan City, pentru a putea fi transportat. Cu toate acestea, a vândut micul Motocompo doar în Japonia și apoi a întrerupt producția în 1983, după o perioadă de doi ani.

Cu toate acestea, ca multe alte vehicule JDM din era Radwood, Motocompo este mai popular acum decât a fost în timpul său. Și, cu mobilitatea urbană încă o problemă, echipa de design a Honda a decis că este timpul să reviziteze conceptul.

Similar cu originalul, Motocompacto este un scooter electric cu scaun. De asemenea, ca și Motocompo, odată pliat, poate încăpea în spatele unui hatchback convențional. Dar, în timp ce liderul de proiect (și designerul) Nick Ziraldo și echipa sa s-au inspirat din original, patru decenii de avans tehnologic înseamnă că Motocompacto nu este doar o simplă reinterpretare a designului.

În primul rând, Motocompacto este, mai compact decât inspirația sa din anii ’80. Ampatamentul său este cu 3,5 inch mai scurt, este cu aproape patru inch mai îngust și este cu 8,5 inch mai scurt în total. Și asta în modul desfășurat, gata de rulare. Noul scooter se pliază și mult mai îngrijit – și într-un volum mai mic – decât Motocompo. Cu o lungime de 29,2 inch, o înălțime de 21,1 inch și o lățime de 3,7 inch când este pliat, Motocompacto ocupă aproximativ 18% mai puțin spațiu decât unul dintre cutiile de dimensiunea unui bagaj de mână pe care le folosim pentru a măsura capacitatea de încărcare. De asemenea, cântărește mai puțin de jumătate din greutatea strămoșului său cu motor ICE.

Greutatea și dimensiunile reduse sunt legate de cealaltă schimbare drastică. În loc de motorul cu un singur cilindru cu doi timpi al Motocompo, Motocompacto are un motor electric DC. Și acesta conduce roata din față, nu cea din spate. Astfel, în loc de un rezervor de combustibil, corpul noului scooter conține un pachet integrat de baterii cu litiu-ion. Și pentru că nu este nevoie să se adapteze o transmisie cu combustie internă, Motocompacto are de fapt spațiu de depozitare la bord, spre deosebire de Motocompo. Nu este mult, având dimensiunile de 18,1 x 3,1 x 9,5 inch, dar Honda spune că este suficient de mare pentru a încăpea un laptop mic.

Cu siguranță, cu puterea sa de 0,7 CP, Motocompacto nu este la fel de puternic ca Motocompo cu 2,5 CP. De asemenea, are o viteză maximă mai mică – 25 kmh în loc de 40 kmh. Dar purtătorii de cuvânt ai Honda spun că această decizie a fost deliberată, asigurându-se că Motocompacto nu este legal un vehicul motorizat precum o motocicletă sau chiar un scooter de dimensiunea unei Vespa. Din acest motiv, spre deosebire de Motocompo, Motocompacto nu are claxon sau semnale de direcție, deși are un far și un stop LED, precum și un clopoțel. Datorită vitezei și dimensiunii sale modeste, Honda spune că Motocompacto poate fi folosit pe pistele de biciclete. Atenție însă, trotinetele cu șezut sunt însă încadrate diferit de către legea din România față de cele fără șezut.

Motocompacto nu are nicio suspensie. Cu toate acestea, Ziraldo spune că compușii de cauciuc, precum și amortizoarele de cauciuc din ansamblul scaunului au fost reglate pentru a reduce vibrațiile transmise.

Veștile proaste nu se opresc aici. Autonomia acestei „valize” cu stil este de doar 20 de km (în teorie), iar prețul este unul destul de piperat: aproximativ 1000 de dolari.

Lasă un comentariu