Subvenționarea bicicletelor și trotinetelor electrice – mobilitate pentru toți

Interesul pentru e-biciclete și trotinete electrice, sau mijloace de „micromobilitate”, a crescut foarte mult peste tot în lume. Numeroase orașe au testat sisteme de trotinete și biciclete electrice comune prin intermediul operatorilor privați, inclusiv Lime, Bolt și Uber.

Percepțiile publice asupra acestor programe sunt extrem de mixte. Unii oameni încă consideră aceste mici vehicule electrice personale ca fiind o modă trecătoare. Sau, mai rău, le văd ca o sursă de perturbare a sistemului de transport, anarhie în spațiul public și accidente de circulație.

Adevărul este mai nuanțat. Scuterele și bicicletele de închiriat sunt integrate treptat în sistemul de transport al orașelor.

Programele de mobilitate – esențiale pentru cei vulnerabili

Studiile sugerează că programele de micromobilitate subvenționate pot oferi beneficii semnificative grupurilor vulnerabile de utilizatori. În unele țări, mulți dintre operatorii de servicii de micromobilitate oferă tarife reduse pentru clienții cu venituri mici. Printre aceștia se numără și Lime, o companie prezentă în țara noastră.

Jumătate dintre clienții Lime Access au declarat că unul dintre beneficiile micromobilității a fost că le-a permis să „ajungă undeva fără o mașină”. Acest rezultat sugerează că aceste programe pot contribui la susținerea unui stil de viață fără mașină sau cu puține mașini. Acest lucru, la rândul său, face sistemele de transport mai sustenabile.

Multe dintre aceste dizabilități sunt „invizibile” – un trecător obișnuit este puțin probabil să le observe. Cu toate acestea, pentru călători, motorul electric al trotinetei sau bicicletei a redus oboseala și efortul pe care aceștia le-ar fi experimentat dacă ar fi mers pe jos sau cu o bicicletă standard.

Cu cadrul și stimulentele potrivite, programele de subvenționare pot ajuta grupuri vulnerabile din societate. În acest fel, ele contribuie la crearea unor sisteme de transport mai echitabile.

Cu toate acestea, aceste programe subvenționate sunt relativ necunoscute și puțin promovate.

Provocarea rămâne: cum să ajungem la mai mulți călători care ar putea beneficia de programe cu tarife reduse, fără a submina viabilitatea financiară a operatorilor de transport? Spre deosebire de serviciile de transport public și chiar de serviciile de taxi, nu există niciun sprijin guvernamental pentru a încuraja operatorii de micromobilitate comună să-și extindă programele.


























Lasă un comentariu