Accidentele cu trotinete electrice, în creștere în Japonia

Numărul mediu de accidente lunare cu trotinete electrice a crescut de șase ori în Japonia după ce țara a început să permită utilizatorilor să conducă vehiculele fără permis de conducere în iulie, au arătat date recente ale Agenției Naționale de Poliție.

Experții în trafic au avertizat asupra riscurilor accidentelor mortale pe măsură ce numărul utilizatorilor de trotinete crește, iar conștientizarea publică cu privire la regulile de circulație asociate cu această formă relativ nouă de transport pare a fi scăzută.

În cele șase luni de la iulie, 85 de accidente de circulație cu trotinete electrice au avut ca rezultat 86 de răniți. Acest număr a fost aproape egal cu totalul accidentelor înregistrate în trei ani și cinci luni de la momentul în care au fost disponibile date comparabile, în ianuarie 2020, care s-au ridicat la 88 de accidente și 91 de răniți.

Ce trotinete se pot conduce fără permis

În conformitate cu legea revizuită a circulației rutiere, utilizatorii de trotinete electrice cu o viteză maximă de 20 de kilometri pe oră nu sunt obligați să dețină permis de conducere, deși minorii sub 16 ani au interdicție să le conducă.

Trotinetele electrice din cadrul noilor reglementări trebuie să măsoare 190 de centimetri sau mai puțin în lungime și 60 cm sau mai puțin în lățime, cu lumini verzi în față și în spate. Ele sunt destinate în principal circulației pe drumuri, dar pot fi utilizate și pe trotuare la viteze de 6 km/h sau mai puțin cu lumini verzi intermitente.

Într-un incident din districtul animat Minami din Osaka, în jurul miezului nopții din februarie, poliția a amendat o femeie în vârstă de 20 de ani pentru depășirea ilegală a vitezei pe trotuar cu o trotinetă. Femeia a declarat unui reporter că nu credea că vor exista restricții privind conducerea pe trotuar.

Noua legislație este prost înțeleasă

Unele persoane nu au fost conștiente că trotinetele care depășesc 20 km/h necesită în continuare permis de conducere, așa cum s-a dovedit într-un caz din februarie în Nagoya, Japonia centrală, unde conducătorul a lovit un pieton, provocându-i răni grave.

Între timp, pare să existe o tendință în creștere a utilizării vehiculelor cu două roți, compania Luup Inc., din Tokyo, care oferă un serviciu de împrumut de biciclete și trotinete electrice, înregistrând o creștere de două până la trei ori a ratei lunare de descărcare a aplicației sale față de perioada anterioară relaxării reglementărilor, potrivit unui oficial.

Compania Luup avea stații de închiriere în 10 prefecturi la sfârșitul lunii martie.

Takeru Shibayama, cercetător principal la Institutul pentru Transport al Universității de Tehnologie din Viena, a subliniat necesitatea educației rutiere, în special pentru utilizatorii mai tineri.

„Deoarece vehiculele circulă silențios, există riscul de a se ciocni cu pietoni… iar dacă sunt loviți grav, ar putea fi fatal. Este important să se aplice legile rutiere și să se lucreze constant la îmbunătățirea educației rutiere în școli și în alte părți”, a declarat Shibayama.

Anterior, trotinetele electrice erau clasificate la fel ca mopedele cu cilindree sub 50 de centimetri cubi și necesitau ca șoferii să dețină permis de conducere, să poarte cască și să înregistreze vehiculul cu o plăcuță de înmatriculare.

Vehiculele care intră sub incidența noilor reglementări sunt acum clasificate drept biciclete mici motorizate desemnate.

Lasă un comentariu